Αφίσα στην πόλη

rosa-nera-%ce%bc%ce%b5%ce%bb%ce%ad%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%bf%cf%82

“Εἰ δὲ Σύρος,
τί τὸ θαῦμα;
Μίαν, ξένε, πατρίδα
κόσμον ναίομεν,
ἓν θνατοὺς πάντας
ἔτικτε Χάος”.

* Μελέαγρος, Παλατινή Ανθολογία, Επίγραμμα Ζ 417

“Κι αν είμαι Σύριος, τι το περίεργο;
Κοινή πατρίδα κατοικούμε, ξένε, τον κόσμο

·
και τους θνητούς όλους, το Χάος μας γέννησε”.

 

* Μελέαγρος: Σύριος μετανάστης στην Κω. Έγραψε στα ελληνικά, επιτύμβια επιγράμματα, ερωτική ποίηση, και παιχνιδιάρικη εκλαΐκευση της διδασκαλίας του κυνικού φιλόσοφου Μένιππου.
Πριν 2086 χρόνια, συνέταξε την πρώτη στον κόσμο ποιητική ανθολογία διασώζοντας ποιήματα 47 ποιητών (Σαπφούς, Αλκαίου, Ανύτης, Ήρινας, Συμωνίδη, Καλλίμαχου, Βακχυλίδη κ.ά.).

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ROSA NERA
Χανιά, Σεπτέμβρης 2016

Εκδήλωση – μιλιταρισμός/αντιμιλιταρισμός μέσα στην ισραηλινή κοινωνία

antimil

Το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου στις 8μμ, στο κτίριο της κατάληψης Rosa Nera, οργανώνουμε εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «μιλιταρισμός/αντιμιλιταρισμός μέσα στην ισραηλινή κοινωνία». Η εκδήλωση αυτή στα Χανιά εντάσσεται σε ένα κύκλο εκδηλώσεων με το ίδιο θέμα που θα λάβει χώρα στις αρχές του Σεπτέμβρη σε διάφορες πόλεις της χώρας, από συλλογικότητες που προτάσσουν τον αντιμιλιταρισμό ως κρίσιμο για τους από κάτω μέσο σύγκρουσης με την Κυριαρχία. Στις εκδηλώσεις αυτές, η κεντρική εισήγηση θα γίνει από συντρόφισσα, μέλος και εκπρόσωπο της Unity (Ahdut/Wihda), μία αναρχο-κομμουνιστική οργάνωση στο Ισραήλ και την Παλαιστίνη.

Έχοντας την εικόνα μιας ιδιαίτερα στρατιωτικοποιημένης κοινωνίας σε μόνιμο καθεστώς πολέμου, θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική την παρουσία ανάμεσά μας, φωνών που προτάσσουν και αγωνίζονται για κάτι πέραν της στρατιωτικής διαχείρισης. Ο αντιμιλιταρισμός, σε ένα κοινωνικό και κρατικό περιβάλλον απόλυτα εχθρικό και άκρως καταπιεστικό εναντίον ακριβώς αυτών των φωνών, προτάσσεται ως απάντηση, στον τόπο όπου διεξάγεται μια από τις πιο κρίσιμες και παγκοσμιοποιημένες πολεμικές διενέξεις στην σύγχρονη ιστορία,

Καθώς η βασική μας συνεκτική πεποίθηση είναι αφενός ότι ο μιλιταρισμός συνιστά ένα οικουμενικό και διαχρονικό εργαλείο των εκμεταλλευτών για να επιβάλλουν και να συντηρούν την προνομιακή τους θέση, και αφετέρου πως ο αγώνας εναντίον της εγχώριας υπόστασής του αποτελεί την προϋπόθεση οποιασδήποτε σοβαρά ανταγωνιστικής προοπτικής στους πολέμους, θεωρούμε ότι ο κινηματικός λόγος εγχειρημάτων που αντιστέκονται πρώτα και κύρια στην δική τους εγχώρια μιλιταριστική συνθήκη, ειδικά εκεί που αυτή διαπερνά κάθε πτυχή της κοινωνικής ζωής, είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και σημαντικά διδάγματα που θα είχαμε την τύχη να δεχτούμε.

Καλούμε κάθε άνθρωπο που αποστρέφεται τον πόλεμο, που νιώθει αμήχανα και άβολα στην όποια παρουσία του στρατού μες στη ζωή του, να έρθει στην εκδήλωση αυτή, να συζητήσουμε και να μάθουμε κάτι παραπάνω για το πως ο μιλιταρισμός συντηρεί και αναπαράγει τους πολέμους.

Κανάιμα

(πρωτοβουλία ενάντια στο μιλιταρισμό)

Χανιά, Σεπτέμβρης 2016

https://kanaima.squat.gr/2016/08/30/%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82-%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1/

Ο κύκλος των μάταιων πράξεων στην κατάληψη Rosa Nera

ομαδα πειραγμα smallΟ ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ «ΜΑΤΑΙΩΝ» ΠΡΑΞΕΩΝ
στην κατάληψη Rosa Nera, Πέμπτη 25 Αυγούστου στις 9μμ.

Μια θεατρική μουσική παράσταση ιστορικής μνήμης που ζωντανεύει επί σκηνής το μυθιστόρημα του Σπύρου Τζόκα πάνω στη ζωή και το θάνατο του μικρασιάτη αγωνιστή Ναπολέοντα Σουκατζίδη, μίας θρυλικής μορφής των 200 εκτελεσμένων στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής την Πρωτομαγιά του 1944.

Η παράσταση ταξιδεύει για δεύτερο καλοκαίρι σε μαρτυρικούς τόπους και τόπους μνήμης και αντίστασης συνεχίζοντας ένα οδοιπορικό σε όλη την Ελλάδα που ξεκίνησε από το Σκοπευτήριο της Καισαριανής έως το Στρατόπεδο Χαϊδαρίου, από τα μαρτυρικά χωριά του Νομού Ηρακλείου έως τους Κορυσχάδες της Ευρυτανίας και τις Φυλακές Ωρωπού. Στα Χανιά, παρουσιάζεται στην κατάληψη Rosa Nera όπου επί κατοχής εγκαταστάθηκαν Κομαντατούρα και Γκεστάπο και επί χούντας Στρατιωτική Διοίκηση και Ε.Σ.Α.: στα υπόγεια κελιά της βασανίστηκαν πολλοί αντιστασιακοί προτού οδηγηθούν στις φυλακές ή για εκτέλεση.

Η ομάδα πείρα(γ)μα επιμένει να επιβιώνει ως ανεξάρτητη, αυτοχρηματοδοτούμενη, συνεργατική, επαγγελματική θεατρική ομάδα, επιμένει σε ένα λαϊκό, διαδραστικό και πολιτικό θέατρο καταργώντας τον 4ο τοίχο της σκηνής. Βασικός σκοπός της είναι η εμψύχωση των θεατών της αλλά και των ανθρώπων που συμμετέχουν στα εργαστήρια και τις παράλληλες δράσεις της. Θεωρεί ότι η θέση της θεατρικής τέχνης είναι μέσα στην κοινωνία κι αναζητά διαρκώς τρόπους ώστε αυτός ο διάλογος να έχει διάρκεια, να παράγει κοινές δράσεις και συνέργειες αλλά και καινούργιους θεατές για το θέατρο…

Πανό της κατάληψης με αφορμή την εκκένωση των τριών καταλήψεων στέγης στη θεσσαλονίκη

20160809_200344